REFERAT FRA GENERALFORSAMLINGEN
Borgerforeningen gennemførte den 19. februar 2025 sin ordinære generalforsamling på Asserbo Kro, Nyvej 26, Asserbo.
På forsamlingen blev Borgmester Steffen Jensen valgt som dirigent og han konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet iflg. foreningens vedtægter.
Formanden Yvonne Vestermann aflagde en fyldig beretning om et travlt år - og takkede alle for den opbakning foreningen har nydt - især fra en håndfuld frivillige som hjælper bestyrelsen.
Kassereren Jytte Christiansen gennemgik det kontrollerede regnskab for 2024 - som viste en omsætning på mere end 150.000 kr. og et lille overskud på godt 11.000 kr.
Under indkomne forslag redegjorde Kim Snekkerup for foreningens projekt med at få området overfor kroen (ved Nyvej-Tangvej) gjort til et attraktivt sted at mødes og opholde sig. Meget er gået så godt at vi nu tør sætte navn på området og bestyrelsen fremlagde 3 forslag som blev afgjort ved en afstemning mellem deltagerne.
ASSERBO HEGN
blev valgt og er derfor det nye kaldenavn for dette område.
Under valg til bestyrelsen blev Stig Grevy og Pia Olrik valgt som nye bestyrelsesmedlemmer efter Eva Johansen og Dennis Nielsen som ikke ønskede genvalg.
Dennis Nielsen fortsætter dog som suppleant.
Begge har givet tilsagn om at hjælpe til ved arrangementer og aktiviteter.
Formanden sluttede med at rette en stor tak til begge de afgående bestyrelsesmedlemmer samt resten af bestyrelsen for et godt samarbejde.
Læs hele referatet ved at klikke her:
Årsberetning 2024
På generalforsamlingen aflagde formanden Yvonne Vestermann bestyrelsens beretning for Borgerforeningens mange aktiviteter og arrangementer.
Du kan læse hele beretningen ved at klikke her:
Årsregnskab 2024, Kontrolleret og underskrevet
Regnskabet er nu godkendt af bestyrelsen og gennemgået / kontrolleret af de valgte bilagskontrollører.
Regnskabet viser et lille overskud på 10.968 kr. og foreningen har herefter en egenkapital 90.634 kr.
Du kan se hele regnskabet ved at klikke her.
Forslag til kandidater til valg til bestyrelsen skal fremsendes skriftligt senest 10 dage før generalforsamlingen.
Her offentliggøres indkomne forslag af kandidater til bestyrelsen den 15. februar
På valg er:
Bestyrelsen indstiller Stig Grevy som kandidat til bestyrelsen.
Der er endnu ikke modtaget andre forslag til andre kandidater.
På valg som suppleanter er:
Kim Snekkerup har den 7.2.25 valgt at trække sig som suppleant til bestyrelsen, men har givet tilsagn om at fortsætte som bestyrelsens sekretær og tovholder for en række aktiviteter og arrangementer samt PR.
Bestyrelsen indstiller tidligere bestyrelsesmedlem Dennis Nielsen til valg som suppleant.
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen (Dagsordenens pkt. 4 og 5) skal fremsendes skriftligt senest 10 dage før generalforsamlingen. (vedtægternes §9)
Indkomne forslag offentliggøres her senest den 14. februar.
Dagsordenens pkt. 4:
Bestyrelsen vil fremlægge forslag til navngivning af ”Arealet” på hjørnet af
Nyvej og Tangvej. Det forventes at der som udgangspunkt kan stemmes om 3-4 navne.
Dagsordenens pkt. 5:
Bestyrelsen indstiller at kontingentet 100 kr. om året fastholdes.
Der er endnu ikke modtaget andre forslag til behandling på generalforsamlingen.
ONSDAG DEN 19. FEBRUAR KL. 19:00
PÅ ASSERBO KRO, Nyvej 26, Asserbo
Dagsorden ifølge vedtægterne.
Du kan se vedtægterne her på hjemmesiden (klik her)
Iflg. vedtægternes §9 skal forslag der ønskes behandlet OG forslag af kandidater til bestyrelsesvalget være fremsendt til bestyrelsen senest 10 dage før generalforsamlingen.
Forslag og kandidater der er rettidigt modtaget, bliver offentliggjort på borgerforeningens hjemmeside senest 5 dage før generalforsamlingen (14. februar 2025 kl. 17:00)
Revideret regnskab vil blive lagt her på hjemmesiden den 10. februar 2025.
Medlemmer der er forhindret i at deltage, kan afgive fuldmagt til et andet medlem. Intet medlem kan medbringe mere end 2 fuldmagter.
Download selve indkaldelsen ved at klikke her: